تعمیرات لامپ رشد گیاه

    لامپ رشد گیاه 1

    نور مصنوعی مکمل چیست ؟

    منابع نوری مصنوعی مکمل وظیفه کمبود و کاهش نور طبیعی در طول روز را بر عهده دارند. بدین صورت که گیاه از نور طبیعی روز بهره مند است و نور مصنوعی وظیفه کمبود زمان و میزان نور را در طول روز بر عهده دارد مانند گلخانه ها معمولی که کشت سطحی دارند. چراغ های نور مصنوعی در این فضا بایستی طول موج هایی را برای فتوسنتز گیاه تامین کنند که مناسب شرایط نوری این فضا باشند.

    مورفولوژی چیست و تاثیر نور بر مورفولوژی گیاه به چگونه است ؟

    مورفولوژی در واقع مربوط به شکل ظاهری گیاه می شود و تمام قسمت های گیاه از قبیل ریشه ، ساقه ، برگ گل و میوه را در بر می گیرد.

    نور در فتوسنتز باعث رشد و در مورفولوژی باعث تاثیر بر شکل ظاهری گیاه می شود.

    این نور در عین حالی که فرایند متفاوتی در گیاه ایجاد می کنند به طور همزمان و مکمل یکدیگر عمل می کنند.

    زمانی که از نور مناسب و یکنواختی برای گیاه استفاده شود محصول نهایی یکنواخت تر و با کیفیت تری خواهیم داشت.

    چراغ رشد گیاه چیست؟

    چراغ رشد یا چراغ گیاه یک منبع نور است که برای شبیه سازی نور خورشید است. به منظور رشد گیاه به وسیله انتشار یک طیف الکترومغناطیسی مناسب برای تحریک و تقویت فتوسنتز طراحی شده است. این چراغ ها در انواع مختلفی نظیر چراغ های متال هالید سدیم فشار بالا فلئورسنتی و LED تولید می شوند.

    جدید ترین و کار آمد ترین چراغ های در دسترس برای رشد گیاه چراغ های  LED مخصوص رشد گیاه هستند. چراغ هایLED مخصوص رشد گیاهان با نور زیبا ضمن اینکه باعث رشد و شادابی گیاهان شما می شوند می توانند زیبایی خاصی هم به  محیط بدهند چرا که بازده نوری بالا و گرمای تابشی و محیطی کمی دارند. چراغ ال ای دی مخصوص رشد گیاهان دارای طیف های خاصی از نور هستند که به طور انحصاری برای تحریک و تقویت فتوسنتز گیاهان ساخته شده اند و طیف های نوری استفاده شده در این چراغ ها به هیچ وجه برای انسان مضر نیست .

    تفاوت ميانLED مخصوص رشد گياه با LED معمولي در چيست؟

    ال اي دي فول اسپکتروم (چراغ رشد گیاه) از ترکيب حداقل 11 نانومتر و طيف نوري تشکيل شده است و براي رشد تمامي گياهان کار برد دارد. درصورتي که ال اي دي معمولي فقط جهت روشنايي محيط کاربرد دارد و تاثيري در رشد گياه ندارد و حتي داراي تاثير منفي بوده و موجب رشد علفي گياه مي شود.

    آيا تابش نور رشد گیاه براي سلامتي انسان مضر است؟

    استفاده از اين محصولات در محيط منزل امکان پذير است. اين محصولات هيچ خطري براي انسان نداشته بلکه ميتواند موجب کشت سبزيجات ارگانيک در منزل و سلامت گياهان آپارتماني شود و ضمن اينکه کارايي ديگر نور رشد گیاه  اين است که ميتواند به عنوان نور مکمل مورد استفاده قرار گيرد. با توجه به نوع گياه در صورتي که نور کافي وجود نداشته باشد با قرار دادن اين نورها در کنار نور خورشيد انتظار گياهي سالم تر نسبت به قبل داشته باشيد.

    لامپ رشد گیاه 2

    عمر مفيد لامپ مخصوص رشد گياه به چه ميزان است؟

    عمر مفيد لامپ مخصوص رشد گیاه معمولا حدود 50 هزار ساعت است اما محصولات شرکت لامپ دونی به دليل بهره بردن از فناوري هيت سينگ هاي آلومينيومي و فن هاي خنک کننده داراي عملکرد مفيد و طول عمر بيشتري هستند، ضمانت نامه محصولات اين شرکت یک ساله مي باشد.

    لامپ رشد گیاه در طول شبانه روز چند ساعت بايد روشن باشد؟

     لامپ رشد گیاه ميتواند به صورت 24 ساعته و مداوم روشن باشد اما ضمن در نظر گرفتن دوره ي استراحت گياه بهتر است در دوران رويشي گياه 16 تا 18 ساعت و در دوران گل دهي و ميوه دهي به مدت 12 ساعت روشن باشد. ضمن اينکه براي گياهان آپارتماني 6 الي 8 ساعت نوردهي کافي مي باشد.

    آيا استفاده از لامپ هاي فلورسنت يا مهتابی در کنار اين لامپ ها براي رشد گياه تاثير گذار است؟

    اين گونه از لامپ ها نه تنها تاثير مثبتی بر روي رشد گياه ندارند بلکه سبب تخريب روند رويشي گياه مي شوند.

    فاصله ي ميان گياه تا لامپ مخصوص رشد بايد به چه ميزان باشد؟

    فاصله مناسب بین گیاه و چراغ رشد به مواردی چون نوع گیاه مدل چراغ و میزان نور محیط بستگی دارد. گیاهان نباید خیلی به چراغ رشد نزدیک باشند زیرا چراغ های رشد به صورت مستقیم به گیاه می تابند و اگر گیاه بیش از حد به چراغ نزدیک باشد خواهد سوخت.

    در محصولات با توان کم مانند والواشر ها فاصله ي ميانگين بين 60 – 40 سانتي متر مناسب براي رشد گياه مي باشد و همچنين در محصولات با توان بالا مانند 1200-720 وات فاصله ي ميانگين 120-80 سانتي متر مناسب براي عملکرد گياهان آفتاب دوست مي باشد.

    به طور کلی می توان گفت در صورتی که چراغ رشد گیاه LED  شاما فاقد لنز باشد فاصله مناسب حد اکثر 25 تا 30 سانتی متر و اگر دارای لنز باشد حد اکثر 45 تا 50 سانتی متر است.

    پیشنهاد : برای اینکه از فاصله مناسب اطمینان حاصل کنید می توانید دست خود را بر روی برگ گیاهانتان نگه دارید اگر گرما را حس کردید به این معناست که چراغ به گیاه بیش از حد نزدیک است. هر هفته گیاه خود را زیر چراغ بچرخانید و اگر چند گیاه دارید جایشان را با هم عوض کنید این کار باعث می شود گیاهان شما به صورت مساوی رشد کنند.

    ميزان مصرف انرژي چراغ رشد گیاه چقدر است؟

     ميزان مصرف انرژي لامپ رشد گیاه لامپ دونی A+  يا پايين ترين سطح انرژي به نسبت بازده است.

    میزان آبیاری گیاهان زیر چراغ های رشد چقدر است ؟

    ابیاری گیاهان که زیر چراغ رشد گیاه قرار دارند باید کمتر از حالت معمول باشد زیرا در این حالت هیچ آبی تبخیر نمی گردد و بهتر است اب اضافی که در زیر گلدانی جمع می شود را خالی کنید تا مانع رسیدن هوا به ریشه نشود.

    همانطور که میدانید تمام طیف نور ساطع شده از نور خورشید مورد نیاز گیاه نیست و فقط 380 تا 780 نانومتر از نور خورشید برای حیات و رشدو گل دهی گیاهان مورد نیاز است.در ساخت لامپ های رشد گیاه لامپ دونی ال ای دی های فول اسپکتروم استفاده می شود. که درون این ال ای دی ها طیف 380-780 نانومتر از نور خورشید که در ازمایشگاه به دست می اید وجود دارد.

    آيا محصولات شرکت لامپ دونی در برابر آب و گرد و غبار مقاوم و IP  مي باشند؟

     تمامي محصولات لامپ دونی داراي IP ، 65 مي باشند و اما در صورت استفاده از محصولات شرکت لامپ دونی در محيط  outdoor يا خارج از محيط خانه و جايي که احتمال بارندگي وجود داشته باشد، حتما هنگام سفارش محصول اين موضوع را به  مشاوران شرکت لامپ دونی اطلاع دهيد.

    ما در لامپ دونی سعی داریم تنوع گسترده ای از انواع لامپ رشد گیاه با قابلیت خرید آنلاین و مشاوره کاملا حرفه ای را به شما  ارائه دهیم.

    تعمیرات لامپ رشد گیاه – تعمیرات لامپ رشد گیاه بنفش – تعمیرات لامپ رشد گیاه ابی